Сторінки

пʼятницю, 7 квітня 2023 р.

РЕАЛІЗАЦІЯ НАСКРІЗНОЇ ЗМІСТОВОЇ ЛІНІЇ «ЗДОРОВ’Я І БЕЗПЕКА» НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

 Однією з проблем сучасної школи є проблема збереження здоров'я учнів.
Завданням змістової лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
 Математика, один з основних предметів в школі, потребує максимальної зосередженості. А чи може математика допомогти здоров'ю?
Зміст уроків математики складають усні і письмові завдання. А якщо це не просто задачі, 
а задачі, у змісті яких присутня інформація про здоров'я людини, правильне харчування,
 гігієни тіла, безпечного життя, шкідливі звички? Чи може вплинути на особистість 
математичне подання проблеми збереження здоров'я учнів у вигляді прикладних задач?
Підручник алгебри для 9 класу (2017 року) не містить жодної задачі, у змісті якої була б 
присутня така інформація.
Підручник з математики для 5 класу (2022 року) містить 1826 завдань, серед яких 10 
задач (0,5 %) забезпечують завдання змістової лінії «Здоров'я і безпека»
Відбулися зміни в освіті, поставлені нові завдання. Як їх реалізувати?
Наприклад. Під час вивчення математики у 5-6 класах пропоную учням завдання такого типу:
1.  (тема «Натуральні числа») На зелене світло світлофора перейшли дорогу 27 школярів, на жовте світло в 3 рази менше, а на червоне світло перебігли дорогу на 7 хлопців менше, ніж на жовтий. Скільки хлопців піддали своє життя небезпеці? (Відповідь: 11 школярів)
2. ( Тема «Множення десяткових дробів») Одна сигарета руйнує 25 мг вітаміну С. Відомо, що якщо людина перебувала в накуреному приміщенні 1 год, то це рівноцінно 4 викурених сигарет. Скільки людина втратила вітаміну С, якщо перебувала в накуреному приміщенні 2 год? (Відповідь: 200 мг)           (добова потреба організму у вітаміні С-70-100мГ) 
3. ( Тема «Звичайні дроби») Підраховано, що в 1 г бруду з-під нігтів міститься 38 000 000 мікробів, щоб захворіти достатньо, проковтнути 1/100 частини їх. Скільки ж це мікробів? (Відповідь: 380 000)
4.  ( Тема «Відсотки») Тривалість життя людини, яка починає палити в підлітковому віці, скорочується на 15%. На скільки років скоротиться життя такої людини, якщо середня тривалість життя в Україні 68 років? (Відповідь: 10,2 роки)
7-8  клас
2.( тема «Функція») Медиками встановлено, що для нормального розвитку дитини, якій Р років (Р ≤18), кількість часу, який вона повинна витратити на сон, визначається за формулою t = 16-Р/2. Скільки часу на добу повинна спати дитина 12 років? (Відповідь: 10 годин)
2. (Тема «Стандартний вигляд числа»)Українці страждають від хвороб, про які давно вже забули в інших країнах світу. Лише за перші 7 місяців 2017 року 1386 людей захворіло на кір, 1340 – захворіли на кашлюк, 185 – епідемічний паротит, 895 – гепатит В, 17 – гемофільну інфекцію, 122 – краснуху та 5 – правець», – мовиться в повідомленні МОЗ. Запишіть у стандартному вигляді числа, що зустрічаються в цьому тексті.
9-11 клас
Від паління виліковуються, тобто кидають палити, лише 10% курців, від алкоголізму повністю виліковуються і не повертаються до цієї звички – 2% хворих, а від наркоманії – 0,5 % наркоманів. У скільки разів алкоголізм є небезпечнішим за паління, а наркоманія – небезпечнішою за алкоголізм? ( Відповідь: у 5 разів; у 4 рази)
 Для мотивації учнів 9-11 класів вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище доцільно використовувати статистичні дані про шкідливі звички та їх вплив на розвиток молодого організму.
Наприклад. За даними, поданими на малюнку, проаналізуйте динаміку змін кількості людей, що хоч раз пробували палити в Україні. Порівняйте дані, подані для України, і загальні дані по 25 європейських країнах. Яку інформацію можна ще отримати з поданих наочно статистичних даних.
 Мультимедійний контент «КРАЇНИ МРІЙ» (відеозадача № 823002)
Цікавий, доступний, сучасний спосіб подачі інформації. Як на вашу думку, чи він впливає на особистість?
Відомо, що тривала навчальна діяльність дітей у статичній позі призводить до застою крові в нижніх кінцівках та черевній порожнині. Окрім того з’являється непосидючість, послаблюється увага дітей, посилюється емоційність. Тому обов’язковим оздоровчим моментом уроку – у період зниження працездатності – необхідно проведення хвилинок релаксації та фізкультхвилинок як у віршованій формі так і за завданням.
На допомогу прийдуть рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням.
Наприклад:
1.     Естафета ( змагання рядами)
2.     Показують зображення кутів, трикутників чи інші математичні порняття, використовуючи свої руки та сусіда)
Основні завдання цієї форми роботи:
·         повернути  втомленій  дитині  працездатність, увагу;
·          зняти м'язове, розумове напруження;
·         попередити порушення постави.
 Отже, ключ до здоров'я - це формування здорового способу життя. 
На уроках математики можна виховати учнів, як емоційно стійких членів суспільства, здатних вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
Математичне подання проблеми збереження здоров'я учнів у вигляді завдань,
 в сюжеті яких містяться факти з реального життя, здатні надати більший вплив, ніж довга
 лекція про збереження та зміцнення здоров'я. 
Використання на уроках математики таких завдань дозволяє зацікавити учнів піклуватися про своє здоров'я та зробити уроки математики більш пізнавальними та цікавими. 

Немає коментарів:

Дописати коментар